Što je posao školskog psihologa?
U osnovnoj školi psiholog obavlja posao stručnog suradnika.
Težište rada usmjereno je na učenike. Psiholog radi i s učiteljima i roditeljima u svrhu boljeg razumijevanja potreba učenika.
Psiholog – u radu s učenicima:
· prepoznaje individualne potrebe učenika
· provodi individualna i grupna savjetovanja
· procjenjuje psihofizičku spremnost za polazak djeteta u osnovnu školu
· dijagnosticira specifične poteškoće u učenju
· pomaže učenicima u postizanju boljeg školskog uspjeha
· identificira darovite učenike i razvija programe za poticanje njihovih sposobnosti
· prepoznaje poteškoće u ponašanju i vršnjačkim odnosima, emocionalne i obiteljske poteškoće i pomaže učenicima prevladati ih
· putem radionica provodi programe prevencije nepoželjnih oblika ponašanja
Suradnja psihologa i roditelja:
· školski psiholog kroz savjetovanje i edukativna predavanja na roditeljskim sastancima pomaže roditeljima prepoznati i razumjeti razvojne i individualne potrebe učenika i reagirati u skladu s njima
· pomaže roditeljima da razviju potrebne vještine i način komunikacije kako bi mogli pružiti podršku djetetu, a pomaže i u uspostavljanju kontakata s vanjskim institucijama koje su možda potrebne djetetu
Suradnja psihologa i učitelja:
· pomaže u prepoznavanju razvojnih i individualnih potreba učenika
· pomaže nastavnicima identificirati teškoće u razrednoj klimi, uspješnosti i načinu rada
· promovira različite metode rada koje potiču kreativnost i sudjelovanje nastavnika i učenika zajedno
Školski psiholog ima zadatak raditi na sebi u smislu stručnog usavršavanja.
Uz sve navedeno, vodi i dokumentaciju o učenicima, piše izvješća, priprema i organizira informacije iz svog područja rada za učenike, roditelje i učitelje.
Mitovi o odlasku kod psihologa:
· tamo odlaze samo oni koji imaju nerješive probleme
· sramota je ići kod psihologa na razgovor jer time otkrivaš svoje slabe strane
· odlaskom psihologu priznaješ svoju nesposobnost za samostalno rješavanje problema...
S T O P!
Nije sramota ići kod psihologa!
· Psihologu uglavnom dolaze učenici s rješivim problemima.
· Čovjek je društveno biće - mi trebamo druge ljude. Odlaskom psihologu dokazuješ svoju odlučnost da riješiš svoj problem.
· Obratiš li se bilo kome, pa i psihologu, to ne znači da će drugi ljudi rješavati tvoje probleme. Samo će ti pomoći da ih riješiš sam/a.
!!!!
Prema odredbi Ureda pravobraniteljice za djecu, u suglasnosti s Hrvatskom psihološkom komorom, NIJE potrebna suglasnost roditelja za direktan rad s djetetom koja se ne traži niti za izvođenje pojedinih predmeta ili primjenu tehnika podučavanja u školi, kao što se ne traži niti za ambulantnu liječničku obradu kada su djeca u pitanju.
U suradnji s roditeljima, psiholog naknadno kontaktira roditelje o rezultatima na postignutim testovima i daje smjernice za daljnji razvoj djeteta.
ZBOG ČEGA IĆI PSIHOLOGU ?
Ako imaš:
· emocionalne, obiteljske ili osobne probleme
· probleme u odnosima s drugima, komunikaciji
· pubertetske probleme
· ako te netko zadirkuje i ismijava
· strah od škole
· loš uspjeh
· poteškoće s učenjem, ili se bojiš ispita i imaš tremu
· ako si nesiguran u svoje sposobnosti i izgled
... samo želiš s nekim porazgovarati ili da te netko sasluša.
KAKO DOĆI KOD PSIHOLOGA?
DOĐI sam/a, s roditeljima, prijateljima.
To mogu od učenika zatražiti: roditelj, razrednik, učitelj, psiholog, ali možeš doći i samoinicijativno.
KADA?
Pod bilo kojim odmorom radi razgovora ili dogovora. Ako je hitno, bilo kada u radnom vremenu.
Tajna moći je u traženju pomoći.
Jasmina Vizler Zorko – školska psihologinja
Pravila ponašanja i komuniciranja u online okruženju
Kako bi se komunikacija djelotvornije i prikladnije odvijala, sudionici obično primjenjuju određena pravila.
Komunikacijom i ponašanjem u online okruženju stvaramo i gradimo sliku o sebi, stoga, baš onako kako želimo da nas ljudi vide u stvarnome svijetu, tako se moramo ponašati i u virtualnom. Budući da smo fizičke učionice zamijenili virtaulnim učionicama, nije na odmet prisjetiti se pravila ponašanja i komuniciranja u online okruženju.
Autor: Sanja Pavlović-Šijanović
Tekst i infografika preuzeti s mrežne stranice:
DOPODNE | |
0. | 7.10 - 7.55 |
1. | 8.00 - 8.45 |
2. | 8.50 - 9.35 |
veliki odmor: 9.35 - 9.45 | |
3. | 9.45 - 10.30 |
veliki odmor: 10.30 -10.40 | |
4. | 10.40 - 11.25 |
5. | 11.30 - 12.15 |
6. | 12.20 - 13.05 |
7. | 13.10 - 13.55 |
POPODNE | |
0. | 13.10 - 13.55 |
1. | 14.00 - 14.45 |
2. | 14.50 - 15.35 |
veliki odmor: 15.35 -15.45 | |
3. | 15.45 - 16.30 |
veliki odmor: 16.30 -16.40 | |
4. | 16.40 - 17.25 |
5. | 17.30 - 18.15 |
6. | 18.20 - 19.05 |
7. | 19.10 - 19.55 |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |