Prevencije zaraznih bolesti i važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskog zdravlja bio je glavni poticaj za pokretanje projekta Biosigurnost i biozaštita u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj.
6.listopada 2021
Projekt biosigurnost i biozaštita
Projekt biosigurnost i biozaštita
Prevencije zaraznih bolesti i važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskog zdravlja bio je glavni poticaj za pokretanje projekta Biosigurnost i biozaštita u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj.
6.listopada 2021
Osnovna škola Bogumila Tonija sudjeluje u projektu ‘Biosigurnost i biozaštita’ čiji su nositelji Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatski zavod za javno zdravstvo, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac iz Osijeka.
Izbijanjem pandemije virusa SARS-CoV-2 uočena je važnost dodatne edukacije učenika, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika o navedenom problemu. Poučavanje i učenje o sadržajima biosigurnosti i biozaštite i usvajanje biosigurnosnih vještina, koje promiče odgojno-obrazovne vrijednosti te usvajanje ishoda kurikuluma međupredmetnih tema svrha su ovoga projekta. Osobit naglasak stavljen je na zdravlje, održivi razvoj, učiti kako učiti, osobni i socijalni razvoj te uporabu IKT-a. Popularizacija znanosti te razvijanje interesa za znanstvena istraživanja osobito u STEM području kroz istraživački i praktični rad učenika ovim projektom će također dobiti svoje mjesto u aktivnostima naše škole.
Zainteresirani učenici petih razreda zajedno će s profesoricom biologije Natašom Kletečki i sedmih razreda s profesoricom kemije Mirjanom Cvetković-Kižlin, obrađivati sadržaje te će tako moći svladati planirane ishode koji se nalaze u sklopu Kurikuluma izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita.
Učenici će ostvarivati ishode kroz istraživački rad, učenje putem rješavanja problema, praktični rad, unos, obradu i analizu podataka, izradu plakata, prezentacija, sudjelovanje u raspravama, kreativno izražavanje, rješavanje kvizova i sl. Na kraju nastavne godine planirano je natjecanje učenika u stečenom znanju i vještinama te prezentacija rezultata istraživačkih radova, prezentacija i postera.
7 razred
U okviru prve cjeline Biosigurnost i biozaštita učenici sedmih razreda su usvojili sve ishode propisane kurikulumom, te pokazali iznimnu kreativnost i osmislili vizir od plastičnog materija dezinficiran s 70% alkoholom koji su sami pripremili.
Fran Jaklenec 7.E
Patrik Peld 7.E
Andrija Župančić 7.D
Tijekom provedbe druge cjeline – ZARAZNE BOLESTI I NJIHOVI UZROČNICI, učenici sedmih razreda usvojili su ishode propisane kurikulumom, te aktivno radili i učili. U praktičnom dijelu rada učenici su izradili model korona virusa od stiropora i bakterije
i plakat na kojem su usporedili osnovne značajke te sličnosti i razlike u građi i funkciji bakterijske odnosno virusne stanice.
U trećoj cjelini – EPIDEMIOLOŠKI LANAC
Učenici su usvojili osnovne ishode kurikuluma. Bavili su se epidemiološkim lancem – Vogralikovim lancem i utvrdili kako može doći do infekcije. Tu su pokazali veliku kreativnost i zainteresirano su izradili moguće prikaze Vogralikovog lanca.
Valentina 7.d.
Isto tako su izradili kviz
Marin 7.e
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQka_I70PKJiNNgEc7RJfkQhNUOE9KQlNXSUZQT1FES0lYTjAxMlgyTlgwUy4u
4. cjelina - EMERGENTNE I REEMERGENTNE BOLESTI U HRVATSKOJ I U SVIJETU
Učenici su pogledali video na poveznici
https://sites.google.com/view/biosigurnost7i8razred/po%C4%8Detna-stranica/emergentne-bolesti
Uz pomoć učiteljice učenici su analizirali uzroke emergentnih i re-emergentnih bolesti. Na kraju su s veseljem odigrali Pazzle koju su priredilii učenici iz OŠ fra Kaje Adžiića iz Pleternice.
https://im-a-puzzle.com/look_i_m_a_puzzle_8PUqloa7.puzzle
https://im-a-puzzle.com/look_i_m_a_puzzle_6ygzOK0t.puzzle
Te su provjerili svoje znanje na kvizu.
Učenici su proveli istraživanje na temu Najzaraznije bolesti na svijetu-Tuberkuloza na području Samobora i Zagreba u 19 i 20 stoljeću. S posterom su sudjelovali na Županijskom natjecanju iz Biosigurnosti i biozaštite 2021./2022.
Članovi tima su Valentina Kletečki 7.d, Teuta Jukić 7.f, FranJaklenec 7.e
Poster se nalazi u priloženim dokumentima.
Učenici su sa svojim radom od međužupanijskog povjerenstva predloženi na državnu Smotru Biosigurnosti i biozaštite .
U provedbi četvrte cjeline učenici su usvojili ishode propisane kurikulumom. Marljivo su proučavali bolesti i usvojili sve osnovne pojmove.
5. cjelina KORONA VIRUSI U 21 STOLJEĆU
Kroz nastavne sate učenici su stekli i pokazali znanje o korona virusima. U provedbi pete cjeline učenici su usvojili ishode propisane kurikulumom. Marljivo su radili i spoznali nove sadržaje.
Odgovorili su na postavljena pitanja vezana za koronaviruse .
Opisivali su načine širenja korona virusa. Načine primjene zaštite od širenja zaraznih bolesti. Opisivali su uzročno – posljedične odnose suvremenog načina života i širenja bolesti.
Proučavali smo načine zaštite karantenom kroz povijest. Prezentacija kKARANTENE nalazi se u priloženim dokumentima
Na ovaj smo se način svi zajedno educirali o nastaloj situaciji u našoj zemlji i šire
6. cjelina VELIKE SVJETSKE PANDEMIJE
U provedbi pete cjeline učenici su usvojili ishode propisane kurikulumom. Marljivo su radili i spoznali nove sadržaje.
Učenici su naveli i opisali velike svjetske pandemije. Opisali su pandemiju kuge i način širenja. Opisali su pandemiju španjolske gripe i uzrok velike smrtnosti. Uspoređivali su karakteristike velikih svjetskih pandemija, njihovu geografsku rasprostranjenost, broj oboljelih i umrlih, te utjecaj na čovječanstvo.
Opisali su spomenike vezane uz pandemije
Kugin spomenik u Osijeku
Spomenik Robertu Kochu na Brijunima
7. cjelina JEDNO ZDRAVLJE
Kroz temu jedno zdravlje učenici su definirali pojam „ Jedno zdravlje“ na lokalnoj, nacionalnoj i globalnoj razini. Nastojali su objasniti važnost pristupa „Jedno zdravlje“ crtajući Vennov diagram
Patrik 7.e
8. cjelina - BIOSIGURNOST - MEĐUNARODNE ORGANIZACIJE I HRVATSKA
U provedbi posljednje nastavne cjeline učenici su usvojili ishode propisane kurikulumom.
Učenici su ovdje naučili:
Ovim su učenici usvojili sve ishode učenja kroz projekt koji je ove školske godine bio uvršten u Godišnji kurikulum Osnovne škole Bogumila Tonija kao projekt na državnoj razini.
Voditeljica projekta Biosigurnost i biozaštita za 7 i 8 razrede - Mirjana Cvetković-Kižlin
DOPODNE | |
0. | 7.10 - 7.55 |
1. | 8.00 - 8.45 |
2. | 8.50 - 9.35 |
veliki odmor: 9.35 - 9.45 | |
3. | 9.45 - 10.30 |
veliki odmor: 10.30 -10.40 | |
4. | 10.40 - 11.25 |
5. | 11.30 - 12.15 |
6. | 12.20 - 13.05 |
7. | 13.10 - 13.55 |
POPODNE | |
0. | 13.10 - 13.55 |
1. | 14.00 - 14.45 |
2. | 14.50 - 15.35 |
veliki odmor: 15.35 -15.45 | |
3. | 15.45 - 16.30 |
veliki odmor: 16.30 -16.40 | |
4. | 16.40 - 17.25 |
5. | 17.30 - 18.15 |
6. | 18.20 - 19.05 |
7. | 19.10 - 19.55 |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |