Sudjelovanje u projektu „Kako biti prijatelj“
Naša škola je kroz drugo polugodište sudjelovala u prvoj fazi projekta „Kako biti prijatelj“ autorice Jasmine Kos. Nositelj projekta bio je Centar za socijalnu inkluziju, a Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH odobrilo je i financijski podržalo projekt na natječaju za dodjelu bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2022./2023.
Dva su osnovna cilja projekta: pružiti dodatni sadržaj djeci s teškoćama te upoznati djecu tipičnog razvoja s komunikacijskim i društvenim potrebama i mogućnostima njihovih vršnjaka koji odrastaju s nekom teškoćom.
Koordinatorica projekta za OŠ Bogumila Tonija bila je školska logopedinja Valentina Liber. U projektu su sudjelovali učenici četvrtoga razreda, njihovi učitelji i roditelji ispunjavajući ankete kojima se željela utvrditi informiranost o djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom. Učiteljica 4. b razreda Snježana Škiljan na satu razrednika razgovarala je s učenicima kako komunicirati i odnositi se prema osobama oštećena vida ili sluha, te je u radu primijenila taktilnu slikovnicu u dva oblika (tiskanu i 3D printanu), audio-priču, kao i video-priču na znakovnom jeziku. Također, učenici su se upoznali s Brailleovim pismom te ga pokušali čitati. U snimanju audio-priče sudjelovala je i učenica 4.b razreda Mia Zeljković koja je izražajno pročitala dio teksta u radijskom studiju Radija Samobor.
Škola je putem projekta dobila deset tiskanih taktilnih slikovnica i jednu 3D printanu slikovnicu koje će biti pohranjene u školskoj knjižnici, kao i korisne digitalne materijale koji se mogu koristiti u nastavi za edukaciju i senzibilizaciju učenika nižih razreda o njihovim vršnjacima s teškoćama i osobama s invaliditetom.
U sljedećoj školskoj godini planirano je nadograđivanje projekta i njegovo provođenje i sa ostalim učenicima razredne nastave. Učenici su ove školske godine naučili kako komunicirati s učenicima koji imaju neku vrstu teškoće u razvoju ili invaliditet, kako se prema njima odnositi i kako im pomoći, a najvažnije od svega, osvijestili su da je najvažnije biti im prijatelj.
Izvješće sastavila: Valentina Liber, stručni suradnik logoped
DOPODNE | |
0. | 7.10 - 7.55 |
1. | 8.00 - 8.45 |
2. | 8.50 - 9.35 |
veliki odmor: 9.35 - 9.45 | |
3. | 9.45 - 10.30 |
veliki odmor: 10.30 -10.40 | |
4. | 10.40 - 11.25 |
5. | 11.30 - 12.15 |
6. | 12.20 - 13.05 |
7. | 13.10 - 13.55 |
POPODNE | |
0. | 13.10 - 13.55 |
1. | 14.00 - 14.45 |
2. | 14.50 - 15.35 |
veliki odmor: 15.35 -15.45 | |
3. | 15.45 - 16.30 |
veliki odmor: 16.30 -16.40 | |
4. | 16.40 - 17.25 |
5. | 17.30 - 18.15 |
6. | 18.20 - 19.05 |
7. | 19.10 - 19.55 |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |