Edukacija za provedbu preventivnog programa „RESCUR: na valovima otpornosti“
28. i 29.3.2024. provedena je edukacija učitelja razredne nastave i stručnih suradnika kojom su stekli kompetencije za provedbu znanstveno utemeljenog, univerzalnog preventivnog programa namijenjenog učenicima od 1. do 4. razreda. Edukaciju su vodile Sanja Horvat Sinovčić, socijalna pedagoginja - stručna suradnica mentorica i Ljiljana Samardžić, univ.mag.paed.soc., stručna suradnica izvrsna savjetnica.
RESCUR: Na valovima je međunarodni europski program za razvoj otpornosti djece od 4 do 12 godina nastao na temelju trenutačnih potreba i izazova s kojima se djeca današnjice susreću. Njeguje socijalne, emocionalne i kognitivne kompetencije kod djece poučavajući ih kako koristiti svoje snage i alate kako bi savladali zapreke te rasli i napredovali u različitim područjima razvoja.
Ciljevi programa su: razviti i poboljšati socijalno i emocionalno učenje djece, poticati zdrave odnose među djecom te pozitivno i prosocijalno ponašanje, poticati mentalno zdravlje i dobrobit djece pogotovo one koja su izložena rizicima te poboljšati akademsku angažiranost i motivaciju za učenjem. Program sadrži niz aktivnosti koje su organizirane u 6 tematskih cjelina koje pridonose razvoju otpornosti, a materijali su pažljivo osmišljeni kako bi bili privlačni i približili se unutarnjem svijetu djeteta kroz priče, glazbu, poeziju, glumu i umjetnost.
Za ostvarivanje ciljeva preventivnog programa iznimno je važna suradnja s roditeljima te aktivnosti prati Priručnik za roditelje koji opisuje što roditelji mogu učiniti kako bi pomogli svojoj djeci da nastave razvijati vještine koje su naučila u školi te ih primijeniti u različitim okruženjima kao što su dom i zajednica.
Priručnik za roditelje dostupan je u pdf formatu na sljedećem linku https://www.rescur.eu/wp-content/uploads/2016/07/RESCUR-Prirucnik_Roditelji.pdf
“Mi, odrasle osobe, ne možemo stalno našoj djeci govoriti da ,,se smire” ili da ,,paze”, a da im ne pružamo praktične smjernice kako to postići. Kada tome poučavamo djecu, ona ne samo da razvijaju svoje socijalne i emocionalne vještine, nego i svoju otpornost: razvijaju sposobnost ne samo da se nose s nedaćama, nego i da napreduju unatoč njima.” (Lantieri, 2009, str. 10).
Jelena Višek, stručna suradnica socijalna pedagoginja
DOPODNE | |
0. | 7.10 - 7.55 |
1. | 8.00 - 8.45 |
2. | 8.50 - 9.35 |
veliki odmor: 9.35 - 9.45 | |
3. | 9.45 - 10.30 |
veliki odmor: 10.30 -10.40 | |
4. | 10.40 - 11.25 |
5. | 11.30 - 12.15 |
6. | 12.20 - 13.05 |
7. | 13.10 - 13.55 |
POPODNE | |
0. | 13.10 - 13.55 |
1. | 14.00 - 14.45 |
2. | 14.50 - 15.35 |
veliki odmor: 15.35 -15.45 | |
3. | 15.45 - 16.30 |
veliki odmor: 16.30 -16.40 | |
4. | 16.40 - 17.25 |
5. | 17.30 - 18.15 |
6. | 18.20 - 19.05 |
7. | 19.10 - 19.55 |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |