RM@Schools - EIT Raw Material program (H2020) Projekt – bojanje s mineralima
U prosincu 2020. učenici OŠ Bogumila Tonija s učiteljicama Ružom Barbarić Librić, prof. likovne kulture, Ivanom Matić, prof. matematike i fizike i Snježanom Horvatić, prof. geografije, sudjelovali su u realizaciji projekta RM@Schools – bojanje s mineralima unutar EIT Raw Material programa (H2020), koje provodi Rudarsko- geološko naftni fakultet iz Zagreba u suradnji s Rudnikom sv. Barbara iz Ruda i Gradskom knjižnicom Samobor.
Izložbu možete pogledati na poveznici.
RM@Schools - EIT Raw Material program (H2020) Projekt – bojanje s mineralima
Cilj projekta je omogućiti samoborskim školama tj. njihovim učenicima i učiteljima, doticaj s jednom komponentom projekta i to konkretno s RM@Art Toolkit-om. RM@ArtToolkit je kutija u kojoj se nalaze pigmenti za pet boja, zajedno s dvije keramičke zdjelice (slične mužaru) u kojima se usitnjava ili miješa boja, ulje lana za osnovu boje te mali primjerci minerala od kojih su pigmenti dobiveni. U školu su pristigli svi potrebni materijali (RM@ArtToolkit kutija, slikarska platna, plakat) za realizaciju projekta – navedeno su dostavili Silvija Turk iz Gradske knjižnice u Samoboru i Marko Cvetković s Rudarsko – geološko naftnog fakulteta.
Učiteljice su odabrale 7. d razred za realizaciju projekta. Projekt je realiziran u u tjednu od 14. do 19. prosinca 2020. Učiteljice Ivana Matić i Snježana Horvatić pripremile su uvodno predavanje učenicima u kojem su učenicima predstavile projekt i upoznale učenike s građom Zemlje, različitim vrstama minerala i ruda iz kojih se dobivaju pigmenti, za što se koriste i njihovom rasprostranjenošću u svijetu. Učiteljica Ruža Barbarić Librić prezentirala je učenicima povijest izrade slika i ilustracija različitim tehnikama oslikavanja i korištenjima boja te pigmentima koji su sastavni dio boja. Pokazala im je proces pripreme boja za koji su potrebna tri glavna sastojka:
Sam proces izrade tempere pomoću jajeta je prilično jednostavan. Prvo se priprema pigment (usitnjava se i melje ukoliko je potrebno), zatim se razdvaja žutanjak od bjelanjka, a potom se miješaju voda i žutanjci i to na način da na svaki žutanjak ide pola do pune žličice vode. Nakon toga se u posebnoj posudici dodaje voda i u pigment kako bi se dobila konzistencija paste. Na kraju se u jednakim omjerima pomiješaju žutanjci i pasta od pigmenta. Ta smjesa se miješa dok nije potpuno homogena i nakon toga se može krenuti sa slikanjem. Motiv slike bio je ulaz u Rudnik sv. Barbare u Rudama.
Projekt je su uspješno izveden, a realizirane likovne radove (slike), koje su izložene u Gradskoj knjižnici u Samoboru možete pogledati i u virtualnoj izložbi na stranici https://issuu.com/silvija.turk/docs/rm_art_issuu . Završetkom ovog projekta ostvareni su odgojno obrazovni ishodi 7. razreda iz likovne kulture, geografije, fizike i međupredmetnih tema učiti kako učiti, osobni i socijalni razvoj i građanski odgoj i obrazovanje. Učenici su naučili vrste stijena i minerala, gdje su rasprostranjeni, naučili su za što se koriste minerali, kako nastaju pigmenti, iz čega se vade i dobivaju pigmenti, s čim ih je najbolje miješati i nanositi na slikarsko platno ili slikarski papir i upoznali su se sa praktičnom primjenom znanosti.
DOPODNE | |
0. | 7.10 - 7.55 |
1. | 8.00 - 8.45 |
2. | 8.50 - 9.35 |
veliki odmor: 9.35 - 9.45 | |
3. | 9.45 - 10.30 |
veliki odmor: 10.30 -10.40 | |
4. | 10.40 - 11.25 |
5. | 11.30 - 12.15 |
6. | 12.20 - 13.05 |
7. | 13.10 - 13.55 |
POPODNE | |
0. | 13.10 - 13.55 |
1. | 14.00 - 14.45 |
2. | 14.50 - 15.35 |
veliki odmor: 15.35 -15.45 | |
3. | 15.45 - 16.30 |
veliki odmor: 16.30 -16.40 | |
4. | 16.40 - 17.25 |
5. | 17.30 - 18.15 |
6. | 18.20 - 19.05 |
7. | 19.10 - 19.55 |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |