Pripazimo kako odgajamo u digitalnom vremenu
Učitelji i stručni suradnici naše škole večeras su prisustvovali predavanju pod nazivom Odgoj djece u digitalnom vremenu koje je održala prof.dr.sc.Vesna Bilić s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu. Bilić je predavanje započela kratkim govorom o prednostima medija pozivajući se na bogatstvo koje nam isti pružaju.
No, u današnjem, suvremenom vremenu apsolutne dostupnosti različitih sadržaja putem različitih kanala – mediji su u velikoj mjeri počeli transformirati dječji svijet. Najvažniju ulogu ovdje „igraju“ roditelji. Pojavom medija roditeljstvo je dobilo nove forme. Nažalost, velik broj roditelja stvara ranodigitalni identitet djece. Što to zapravo znači? Poražavajuća statistika govori kako 95 posto roditelja objavljuje ime djeteta na Facebooku, 83 posto objavljuje djetetov datum rođenja, a čak 33 posto ih objavljuje djetetov rodni list ili neki drugi dokument. Na temelju objavljenih sadržaja u budućnosti možemo veoma lako identificirati bilo koju osobu. U Francuskoj je, na primjer, odlučeno da s napunjenih 18 godina osoba može promijeniti svoje ime i prezime kako bi se na taj način zaštitila od svih dotad objavljenih podataka na temelju kojih bi ih netko mogao identificirati i na taj način ugroziti njihovu privatnost. Posljedice objavljivanja fotografija, imena, dokumenata djeteta i sl. imaju dugoročno opasne posljedice.
Bilić nadalje upozorava na pogreške u roditeljskim odgojnim postupcima. Prije svega naglašena je velika roditeljska kontrola nad djetetom. Kontinuirana kontrola roditelja nije zamjena za stvarnu komunikaciju. Isto tako, roditelji su zaokupljeni vremenom provedenim na mobitelima i pametnim telefonima te je na taj način uvelike smanjena interakcija licem u lice – djeca se osjećaju nebitna, „sporedna“. Ishodi podrazumijevaju preferiranje tehnologije u odnosu na socijalne kontakte i moguću pojavu djetetove averzije prema socijalnim odnosima.
Jedan dio predavanja profesorica je posvetila crtanim filmovima i videoigrama čiji se sadržaji nerijetko temelje na nasilju. Djeca se u potpunosti identificiraju s likovima i postaju sve agresivniji što za posljedicu ima pojavu nasilja (vršnjačkog nasilja) kao sredstvo rješavanja problema. Stvar je veoma jednostavna – djeca se identificiraju s onima i onim s kime i čime provode svoje vrijeme. Poistovjećeni i identificirani tako s nasilnim likovima crtića i videoigrica djeca postaju velikim izazovom školskog odgoja. Uloga učitelja se promijenila, a javlja se i nedovoljna suradnja s roditeljima.
Bilić je zaključila kako mediji utječu na vrijednosti i odnose, naglasila je kako je učiteljima potrebna podrška, ali i kako je od velike važnosti česta edukacija roditelja.
Petra Birman, prof.
Izvor fotografije: https://www.irishtimes.com/news/ireland/irish-news/digital-age-of-consent-should-be-13-says-children-s-rapporteur-1.3144424
DOPODNE | |
0. | 7.10 - 7.55 |
1. | 8.00 - 8.45 |
2. | 8.50 - 9.35 |
veliki odmor: 9.35 - 9.45 | |
3. | 9.45 - 10.30 |
veliki odmor: 10.30 -10.40 | |
4. | 10.40 - 11.25 |
5. | 11.30 - 12.15 |
6. | 12.20 - 13.05 |
7. | 13.10 - 13.55 |
POPODNE | |
0. | 13.10 - 13.55 |
1. | 14.00 - 14.45 |
2. | 14.50 - 15.35 |
veliki odmor: 15.35 -15.45 | |
3. | 15.45 - 16.30 |
veliki odmor: 16.30 -16.40 | |
4. | 16.40 - 17.25 |
5. | 17.30 - 18.15 |
6. | 18.20 - 19.05 |
7. | 19.10 - 19.55 |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |