Provedene STEM radionice za darovite učenike petih, šestih i sedmih razreda
Suradnja s Udrugom Eduka
Škola je ostvarila uspješnu suradnju s Udrugom Eduka iz Klinča sela. U sklopu suradnje, daroviti učenici petih, šestih i sedmih razreda naše škole sudjelovali su u radionicama za darovite učenike iz STEM područja.
Radionice su provodili stručnjaci i znanstvenici, npr. s Instituta Ruđer Bošković i Prirodoslovno matematičkog fakulteta.
Sve aktivnosti odvijaju se u sklopu projekta SINEKOLOŠKA STEM EDUKACIJA U KLINČI.
Svrha projekta je popularizirati znanost i STEM te potaknuti interes djece, mladih i opće populacije Zagrebačke županije o mogućnostima i primjeni STEM znanja u obrazovanju, svakodnevnom životu i radu s naglaskom na sinekologiju, granu znanosti o ekologiji u kojoj se koriste saznanja iz kemije, fizike i matematike, te brojnih drugih prirodnih znanosti.
Kroz radionice je formirano istraživačko ozračje u laboratorijskim uvjetima kao podloga učenja i poučavanja djece. Bit radionica jest poticati autonomiju djece u istraživanju, otkrivanju i rješavanju problema u sva četiri STEM područja. Učenici su se upoznali s prirodoznanstvenim pristupom i planiranjem znanstveno-istraživačkog projekta. Radionicama se razvijaju prirodoslovna pismenost i kreativnost učenika kroz oblikovanje originalnog istraživačkog pitanja i cilja vlastitog biološkog istraživanja, primjenjujući principe prirodoznanstvenog pristupa i svih stečenih STEM kompetencija.
Program radionica iz biologije predviđa aktivno uključivanje nadarenih učenika u istraživanje neposredne okoline i živih bića u njoj te upoznavanje s osnovnim elementima znanstvenih terenskih istraživanja. Cilj radionica iz kemije je približiti svakom polazniku fizikalna i kemijska svojstva različitih anorganskih soli u obliku vodenih otopina kao i sve segmente laboratorijskog rada s najnovijom opremom (preuzeto sa stranice Udruge).
Skupina darovitih učenika šestih razreda naše škole posjetila je dana 14.11.2022. Eduku, u pratnji učiteljica Mirjane Cvetković-Kižlin i Nataše Kletečki, profesorica kemije i prirode/biologije. Učenici su sudjelovali u radionicama iz kemije iz ciklusa radionica: Okoliš- voda, tlo i zrak. Učenici su samostalno sudjelovali u pokusu Nevidljiva tinta, te su uz pomoć edukatora izvodili pokuse Plava boca i Srebrno zrcalo. Tijekom radionica učenici su se upoznali s radom u laboratoriju. Na početku, učenici se ukratko upoznaju s kemijskim suđem i pravilima i oprezom u eksperimentalnom radu. Učenici uz pomoć i asistenciju demonstratora samostalno sudjeluju u izvođenju pokusa (dodavanje kemikalija, pipetiranje, miješanje...). Promatra se promjena boje otopine ili obojenje plamena, promjena agregacijskih stanja, razvijanje plinova, i sl. Prilikom eksperimenta/radionice, učenici uočavaju i opisuju kemijska i fizikalna svojstva vode, uočavaju topljivost krutih i plinovitih tvari, utjecaj topline na brzinu kemijske reakcije, upoznaju se s pojmovima kiselo/lužnato, redoks reakcijama, kao i kiselo-baznim i redoks indikatorima, uče o građi atoma čija je posljedica različita boja plamena, svojstvima metale i legura, i sl.
Daroviti učenici petih razreda posjetili su Eduku dana 21.11.2022. u pratnji učiteljice Marije Kelave, prof. prirode i kemije i psihologinje Jasmine Vizler Zorko. Jedna grupa učenika je sudjelovala u radionici iz meteorologije koja nosi naziv: Uvod u atmosferska i biometrijska mjerenja i opažanja, a kroz radionicu su učili o oblacima, mjerenju naoblake, zatim o mjerenju temperature zraka, tla i vode, te o mjerenju visine i promjera stabla. Učenici su s voditeljem radionice posjetili vrt bioraznolikosti u kojem se nalazi meteorološka stanica. Od voditelja su naučili koji podaci su važni za meteorologe , saznali su mnogo o vrstama oblaka i visinama na kojima se pojavljuje pojedina vrsta oblaka, o vrstama padalina, te o uređajima za mjerenje temperature zraka i temperature tla. Učenici su individualno mjerili temperaturu zraka, temperaturu tla, te su podatke koristili za meteorološku analizu u kojoj su primjenjivali svoja matematička znanja. Također su naučili kako izmjeriti visinu drveća. Druga grupa učenika je sudjelovala u kemijskoj radionici u STEM laboratoriju. Radionica iz kemije nosi naziv: Vatreni pokusi, pri čemu su učenici izrađivali vatrogasni aparat te su učili o gorenju, odnosno kroz pokus su trebali zaključiti kakav je plin CO2, te podržava li gorenje. Za početak su svi učenici dobili zaštitnu opremu za izvođenje pokusa: kutu, rukavice i naočale. Upoznali su laboratorijsko posuđe i pribor kao i načine njihovog korištenja, te su upoznali i osnovne laboratorijske tehnike koje se koriste u kemijskom laboratoriju. Uz nadzor znanstvenika, učenici su izvodili jednostavne kemijske pokuse. Uočavali su i bilježili promjene tijekom izvođenja eksperimenta da bi mogli izvesti i zaključak. Završnim eksperimentom su naučili kako mogu ugasiti požar. Učenici su bili oduševljeni ulogom mladih kemičara istraživača.
Daroviti učenici sedmih razreda su u utorak 22.11.2022., u pratnji učiteljice Diane Vlahović, prof. prirode i biologije i knjižničarke Sandre Rimac prisustvovali dvjema radionicama u udruzi Eduka. Kroz radionicu iz kemije „Srebrno zrcalo“ upoznali su se s kemijskim suđem i pravilima i oprezom u eksperimentalnom radu, sudjelovali u izvođenju pokusa (dodavanje kemikalija, pipetiranje, miješanje…), promatrali promjene boje otopine ili obojenje plamena, promjene agregacijskih stanja, razvijanje plinova, i sl. Prilikom eksperimenta/radionice, učenici su se upoznali s pojmovima kiselo/lužnato, redoks reakcijama, kao i kiselo-baznim i redoks indikatorima te svojstvima metale i legura. Radionica iz biologije pod nazivom Dinamična riparijska staništa – izazov za kopnene organizme, formirala je istraživačko ozračje u laboratorijskim uvjetima. Korištenjem suvremenih lupa i mikroskopa učenici su potaknuti na istraživanje otkrivanjem brojnosti i raznovrsnosti organizama koji u uvjetima riparijskih staništa razvijaju brojne prilagodbe na takav, specifičan način života .
Nakon radionica svi su učenici izrazili zadovoljstvo sudjelovanjem i provedenim radionicama, te želju za ponovnim dolaskom u Udrugu. Radujemo se daljoj suradnji s Udrugom Eduka!
Jasmina Vizler Zorko – voditeljica Programa rada s darovitim učenicima
Aktiv prirode, biologije i kemije (Cvetković-Kižlin, Kletečki, Kelava, Vlahović)
DOPODNE | |
0. | 7.10 - 7.55 |
1. | 8.00 - 8.45 |
2. | 8.50 - 9.35 |
veliki odmor: 9.35 - 9.45 | |
3. | 9.45 - 10.30 |
veliki odmor: 10.30 -10.40 | |
4. | 10.40 - 11.25 |
5. | 11.30 - 12.15 |
6. | 12.20 - 13.05 |
7. | 13.10 - 13.55 |
POPODNE | |
0. | 13.10 - 13.55 |
1. | 14.00 - 14.45 |
2. | 14.50 - 15.35 |
veliki odmor: 15.35 -15.45 | |
3. | 15.45 - 16.30 |
veliki odmor: 16.30 -16.40 | |
4. | 16.40 - 17.25 |
5. | 17.30 - 18.15 |
6. | 18.20 - 19.05 |
7. | 19.10 - 19.55 |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |