Erasmus projekt Osnovne škole Bogumila Tonija „Rad s darovitim učenicima - ulaganje u našu budućnost“
Realizirana prva mobilnost - Učiteljice Baus i Sinković na Erasmus+ edukaciji u Italiji
Agencija za mobilnost i programe Europske unije prihvatila je projektni prijedlog Osnovne škole Bogumila Tonija, te je školi odobreno financiranje Erasmus+ projekta. Naziv projekta je: Rad s darovitim učenicima - ulaganje u našu budućnost, a aktivnosti vezano za projekt započele su s početkom ove školske godine.
Ovaj projekt usmjeren je na unaprjeđenje kompetencija učitelja i stručnih suradnika škole, osobito u području rada s darovitim učenicima. Voditelj projekta je školska psihologinja Jasmina Vizler Zorko, voditeljica Tima za darovite učenike, a u projektu sudjeluje i 10 učitelja, članova Tima za darovite učenike.
Učiteljice Adrijana Baus i Sandra Sinković prve su realizirale mobilnost u sklopu projekta, te su sudjelovale na međunarodnoj edukaciji u Kalabriji, u gradu Soveratu, Italija.
Edukacija pod nazivom "SPECIAL NEEDS STUDENTS / SEN EDUCATION" održana je od 22. do 27. travnja 2024. godine, a naglasak joj je bio na razvoju emocionalnih kompetencija kao ključnih za rad s učenicima s posebnim potrebama, što uključuje i darovite učenike.
Na edukaciji su emocionalne kompetencije definirane kao sposobnost prepoznavanja, razumijevanja, upravljanja i korištenja vlastitih emocija, te emocija drugih. Ove su kompetencije ključne za socijalne vještine, dobrobit te akademski i profesionalni uspjeh pojedinca. Zanimljivo je da se emocionalne kompetencije mogu uvježbavati, a tijekom edukacije u Italiji našim su se učiteljicama pokazale različite metode za razvijanje i integraciju ovih važnih vještina.
Predavač na edukaciji bio je dr. Giuseppe Perrotti, trener u organizaciji Associazione Jump. Program je bio strukturiran u nekoliko modula koji su uključivali predavanja, praktične aktivnosti i rasprave. Predavanja su bila tematski usredotočena na emocionalne kompetencije u kontekstu rada s učenicima s posebnim potrebama. Praktične aktivnosti uključivale su vježbe prepoznavanja i upravljanja emocijama poput korištenja Plutchikovog kola emocija i kartaških igara za istraživanje različitih emocija.
Jedna od ključnih tema bila je primjena meditacije osviještenosti (mindfulness) i metta meditacije za razvoj empatije te vježbe samopromišljanja koje su pomogle sudionicima da integriraju emocionalne kompetencije u svoje osobne prakse.
Rasprave su bile usmjerene na izazivanje prethodnih pretpostavki o emocijama i dijeljenje novih perspektiva. Između ostaloga, sudionici su zaključili kako emocije mogu biti moćan pokretač, a ne samo stanje osjećaja. Također, istražena je uloga emocija u procesu donošenja odluka kao nadopuna uobičajenom logičkom razmišljanju.
Ovo je edukativno iskustvo bilo izuzetno vrijedno, pritom pruživši trenutke i profesionalnoga i osobnog rasta svim sudionicima. Učiteljice Baus i Sinković vratile su se s novim znanjima i tehnikama koje će primjenjivati u nastavi obogaćujući time i naše nastavne procese. Ovaj projekt će omogućiti školi da unaprijedi svoje programe i prakse u radu s darovitim učenicima kroz međunarodnu suradnju i razmjenu iskustava.
DOPODNE | |
0. | 7.10 - 7.55 |
1. | 8.00 - 8.45 |
2. | 8.50 - 9.35 |
veliki odmor: 9.35 - 9.45 | |
3. | 9.45 - 10.30 |
veliki odmor: 10.30 -10.40 | |
4. | 10.40 - 11.25 |
5. | 11.30 - 12.15 |
6. | 12.20 - 13.05 |
7. | 13.10 - 13.55 |
POPODNE | |
0. | 13.10 - 13.55 |
1. | 14.00 - 14.45 |
2. | 14.50 - 15.35 |
veliki odmor: 15.35 -15.45 | |
3. | 15.45 - 16.30 |
veliki odmor: 16.30 -16.40 | |
4. | 16.40 - 17.25 |
5. | 17.30 - 18.15 |
6. | 18.20 - 19.05 |
7. | 19.10 - 19.55 |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |