Školski razvojni plan
školska godina 2021./22.
Program: Unapređenje mentalnog zdravlja
Već treća školska godina obilježena je pandemijom COVID-19 i provedbom nastave uz strogo poštivanje epidemioloških mjera te je cjelokupan fokus stavljen na brigu oko zdravlja učenika. Organizacija nastave, raspored sati, provedba dopunske i dodatne nastave, projektne aktivnosti u školi, kao i izborni programi na razne su načine bili i još jesu ograničeni zbog epidemioloških mjera, a upravo te aktivnosti i projekti nešto su što učenike i nastavnike izuzetno veseli, motivira, pomaže u adaptaciji te predstavlja zaštitni faktor mentalnog zdravlja.
Sve što se događa oko nas ostavilo je trag na mentalnom zdravlju učenika i učitelja te je važno biti svjestan da je učenicima i učiteljima potrebna podrška u nošenju s dosadašnjim posljedicama pandemije na mentalno zdravlje.
Zato je na prijedlog samih učitelja i stručnih suradnika na Učiteljskom vijeću usvojen program Unapređenje mentalnog zdravlja.
Ciljevi programa su educirati učitelje, roditelje i učenike na temu mentalnog zdravlja učenika kroz provedbu tematskih predavanja i radionica. Cilj je i potaknuti učenike na traženje savjetodavne pomoći. Cilj programa je, dakle, pružanje podrške učenicima i djelatnicima u periodu dugotrajnog stresa izazvanog posljedicama pandemije COVID-19. Cilj programa je i pružiti podršku učenicima u prepoznavanju, izražavanju i nošenju s emocijama te pružiti podršku učenicima u vještinama samomotiviranja i poticanja ustrajnosti u učenju, traženja pomoći i suočavanja s neugodnim emocijama u situacijama neuspjeha.
Voditelj Tima za kvalitetu i programa Unapređenje mentalnog zdravlja: Jasmina Vizler Zorko – školska psihologinja
Proveden projekt u suradnji s Društvom za psihološku pomoć i Uredom UNICEF-a za Hrvatsku i uz podršku MZO
Naziv: Očuvanje mentalnog zdravlja i pružanje psihosocijalne podrške djeci i skrbnicima iz Ukrajine u Hrvatskoj
U školskoj godini 2022./23. Osnovna škola Bogumila Tonija sudjelovala je u projektu pod nazivom: „Očuvanje mentalnog zdravlja i pružanje psihosocijalne podrške djeci i skrbnicima iz Ukrajine u Hrvatskoj“ (Ensuring Mental Health and Psychosocial Support to children and caregivers from Ukraine in Croatia).
Projekt provodi Društvo za psihološku pomoć u suradnji s Uredom UNICEF-a za Hrvatsku i uz podršku MZO. Koordinator provedbe projekta na razini škole bila je školska psihologinja.
Planirani cilj ovog projekta bilo je jačanje kapaciteta stručnjaka, te podrška djeci i roditeljima izbjeglima iz Ukrajine. Očekivani ishod provedbe grupnih programa za djecu izbjeglice jest pružanje psihosocijalne podrške i lakše nošenje s teškom situacijom, stresom i prilagodbom.
Jedan dio aktivnosti u projektu odnosio se na edukaciju za učitelje koja je bila provedena na Učiteljskom vijeću. Drugi dio se odnosio na provedbu radionica za naše učenike iz Ukrajine.
Grupni programi psihosocijalne podrške za djecu izbjeglice odvijali su se u odabranim školama kroz ciklus od četiri radionice u trajanju od dva školska sata. Provodili su ih vanjski suradnici, stručnjaci u području mentalnog zdravlja, u prisutnosti ukrajinsko-hrvatskih prevoditelja. Provoditeljica radionica u našoj školi bila je socijalna radnica Tena Bosak, a prevoditeljica Kristina Krupnyk, kojima se zahvaljujemo na toplom radu s učenicima, kao i koordinatoru Društva za psihološku pomoć Ivanu Kulišu. Radionice su se odvijale jednom tjedno u dogovoru s djecom i djelatnicima škole. Teme koje su se s učenicima tijekom provedbe radionica obrađivale su: emocije, prepoznavanje znakova stresa, izolacija i prilagodba, podrška i samopodrška.
U školama u kojima su se provodili grupni programi psihosocijalne podrške za djecu izbjeglice realizirana je i edukacija za djelatnike. Edukacije je provedena 31.012023., a predavačica je bila mag. psych Lucija Dominiković. Cilj edukacije za djelatnike bilo je podizanje svijesti u kontekstu specifičnosti rada s učenicima izbjeglim od rata u Ukrajini, integracija novih učenika u već postojeće školsko okruženje i dječji kolektiv, te priprema već postojećih razreda na dolazak i prihvaćanje novog učenika u razred. Nadalje, obradile su se teme prepoznavanja znakova stresa i traume kod djece izbjeglica. Na ovoj kvalitetnoj edukaciji djelatnici škole su dobili znanja i ojačane su im kompetencije za kvalitetan rad i pristup učenicima izbjeglim iz Ukrajine.
Zahvaljujemo se svim suradnicima u realizaciji ovog hvalevrijednog projekta.
Izvješće sastavila:
Jasmina Vizler Zorko, školska psihologinja i koordinatorica projekta
DOPODNE | |
0. | 7.10 - 7.55 |
1. | 8.00 - 8.45 |
2. | 8.50 - 9.35 |
veliki odmor: 9.35 - 9.45 | |
3. | 9.45 - 10.30 |
veliki odmor: 10.30 -10.40 | |
4. | 10.40 - 11.25 |
5. | 11.30 - 12.15 |
6. | 12.20 - 13.05 |
7. | 13.10 - 13.55 |
POPODNE | |
0. | 13.10 - 13.55 |
1. | 14.00 - 14.45 |
2. | 14.50 - 15.35 |
veliki odmor: 15.35 -15.45 | |
3. | 15.45 - 16.30 |
veliki odmor: 16.30 -16.40 | |
4. | 16.40 - 17.25 |
5. | 17.30 - 18.15 |
6. | 18.20 - 19.05 |
7. | 19.10 - 19.55 |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |