2024-04-02 18:38:00

Edukacija za provedbu preventivnog programa „RESCUR: na valovima otpornosti“

28. i 29.3.2024. provedena je edukacija učitelja razredne nastave i stručnih suradnika kojom su stekli kompetencije za provedbu znanstveno utemeljenog, univerzalnog preventivnog programa namijenjenog učenicima od 1. do 4. razreda. Edukaciju su vodile Sanja Horvat Sinovčić, socijalna pedagoginja - stručna suradnica mentorica i Ljiljana Samardžić, univ.mag.paed.soc., stručna suradnica izvrsna savjetnica.

 

RESCUR: Na valovima je međunarodni europski program za razvoj otpornosti djece od 4 do 12 godina nastao na temelju trenutačnih potreba i izazova s kojima se djeca današnjice susreću.  Njeguje socijalne, emocionalne i kognitivne kompetencije kod djece poučavajući ih kako koristiti svoje snage i alate kako bi savladali zapreke te rasli i napredovali u različitim područjima razvoja.  

Ciljevi programa su: razviti i poboljšati socijalno i emocionalno učenje djece, poticati zdrave odnose među djecom te pozitivno i prosocijalno ponašanje, poticati mentalno zdravlje i dobrobit djece pogotovo one koja su izložena rizicima te poboljšati akademsku angažiranost i motivaciju za učenjem. Program  sadrži niz aktivnosti koje su organizirane u 6 tematskih cjelina koje pridonose razvoju otpornosti, a materijali su pažljivo osmišljeni kako bi bili privlačni i približili se unutarnjem svijetu djeteta kroz priče, glazbu, poeziju, glumu i umjetnost.


Za ostvarivanje ciljeva preventivnog programa iznimno je važna suradnja s roditeljima te aktivnosti prati Priručnik za roditelje koji opisuje što roditelji mogu učiniti kako bi pomogli svojoj djeci da nastave razvijati vještine koje su naučila u  školi te ih primijeniti u različitim okruženjima kao što su dom i zajednica.
Priručnik za roditelje dostupan je u pdf formatu na sljedećem linku https://www.rescur.eu/wp-content/uploads/2016/07/RESCUR-Prirucnik_Roditelji.pdf

Mi, odrasle osobe, ne možemo stalno našoj djeci govoriti da ,,se smire” ili da ,,paze”, a da im ne pružamo praktične smjernice kako to postići. Kada tome poučavamo djecu, ona ne samo da razvijaju svoje socijalne i emocionalne vještine, nego i svoju otpornost: razvijaju sposobnost ne samo da se nose s nedaćama, nego i da napreduju unatoč njima.” (Lantieri, 2009, str. 10).

Jelena Višek, stručna suradnica socijalna pedagoginja

 


Osnovna škola Bogumila Tonija Samobor