2019-02-12 18:11:38

Novi mediji - novi izazovi! Predavanja za djecu i roditelje

U četvrtak, 07. veljače 2019. godine, u našoj školi je je održan niz vrlo zanimljivih predavanja za učenike i roditelje trećih i petih razreda. Predavanja su realizirana u suradnji s Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu, odnosno Udrugom Djeca medija.

 

Učenici 3.razreda slušali su predavanje na temu: Utjecaj videoigara na djecu i mlade. Učenici su dobili korisne savjete za igranje online videoigara, upute kako pratiti sigurnosne oznake. Čuli su o utjecaju agresije koja prati videoigre na djecu, te o simptomima ovisnosti o igranju videoigrica. Međutim, čuli su i  o prednostima i pozitivnim stranama igranja videoigrica, te su im predstavljene edukativne videoigre i korisne stranice.

Učenici 5.razreda slušali su predavanje na temu: Novi mediji - novi izazovi! Sigurnost i privatnost na internetu. Učenici su čuli o potencijalnim pozitivnim i negativnim učincima korištenja društvenih mreža na mlade, raspravljali su o vršnjačkom nasilju na internetu, ali i dobili upute kako sigurno surfati.

Oba predavanja održale su članice Udruge Djeca medija, Karla Jaman, univ. bacc. comm. i Lea Glasnović, univ. bacc. comm. Budući se radi o mladim predavačicama, one su i  iz osobnog iskustva približile ove teme našim učenicima. Obje teme izazvale su veliko zanimanje kod učenika budući su i videoigre, kao i internet i društvene mreže kod onih malo starijih, teme koje prati vrlo velik interes današnjih učenika.

Roditelji učenika 3.razreda slušali su predavanje za roditelje u ranijem terminu, a roditelji učenika 5.razreda u drugom terminu. Tema za roditelje bila je: "Izazovi novih medija u školi i obitelji", a izvrstan predavač prof. dr. sc. Danijel Labaš.

Profesor je govorio o izuzetnoj izloženosti medijskim sadržajima kod današnje djece i mladih, dao je primjere iz naših medija u kojima su djeca bila žrtve internetskog zlostavljanja, te prikazao rezultate istraživanja koji ukazuju na neupućenost djece i mladih u korištenju novih medija i internetskog prostora, ali i na neupućenost roditelja u aktivnosti djece u mrežnom prostoru.

Zaključak istraživanja bio je potreba za uvođenjem predmeta o medijskoj pismenosti u škole. A do tada, zadovoljni smo s velikim odazivom roditelja na oba predavanja što pokazuje interes prema ovoj tematici od strane roditelja.


Osnovna škola Bogumila Tonija Samobor