2017-10-06 19:44:00

Jesen u školskom dvorištu

Kako bi što više i što bolje iskoristio onu pozitivnu vremensku prognozu jeseni, nastavu je 1. D razred u petak 29.9. imao u školskom dvorištu – sva četiri školska sata. Bio je to pravi mali integrirani dan u kojem se baš sve – Hrvatski jezik, Priroda i društvo, TZK, Matematika, Likovna i Glazbena kultura – vrtjelo oko jeseni.

 

Započeli smo piknikom na travi. Rasprostrli smo dekice pored stabla u školskom dvorištu, izuli tenisice i ugodno se smjestili. Tako opušteni, prvo smo poslušali pjesmu „Kad su laste odlazile“, koju nam je učiteljica izrecitirala, a onda smo ju i mi naučili recitirati, izražajno i uz pokrete tijelom.

Potom smo razgovarali o pticama selicama i pticama stanaricama. Uskoro smo postali vrapci, laste, rode i kosevi koji su trčkarali i „letjeli“ dvorištem, a na učiteljičin poziv „Ptice na žicu“ ili „Svaka ptica svome jatu leti“, brzo smo trčali na svoje mjesto u vrsti ili na svoje mjesto u „gnijezdu“.

Naučili smo pjevati pjesmu „Jesen“ prateći riječi pokretima tijela.

Potom smo se podijelili u parove i skupljali otpalo lišće po dvorištu. Htjeli smo vidjeti koji će par u 5 minuta skupiti najviše lišća, ali kad smo poslije brojili lišće, bilo ga je toliko da nismo znali prebrojati. Nema veze – važno je da smo vježbali brojiti.

Skupljenim lišćem svi smo zajedno na travi „naslikali“ jedno zajedničko jesensko stablo.

Slijedila je igra jesenskim plodovima. Učiteljica nam je podijelila zrnje kukuruza, a zadatak je bio da prstićima (kao pincetom) zrno po zrno stavljamo u usku epruvetu. Potom smo trebali prebrojati tko je koliko zrna u zadanom vremenu uspio staviti u epruvetu.

Kad je došlo vrijeme užine, otišli smo po hranu u učionicu, a onda smo se njome fino okrijepili vani, na našim piknik-dekicama.

Nakon užine, pridružili su nam se i prijatelji iz 1. C razreda. Podijelili smo se u osam ekipa, a onda igrali još jednu jesensku štafetnu igru – prenošenje kestena u žlici.

Na kraju svega vratili smo se u učionicu po svoje stvari, a prije odlaska kući, učiteljica je imala za nas još jedan zadatak: da se tijelom „pretvorimo“ u slova koja je ona u stihovima izgovarala.

Kući smo otišli umorni, ali zadovoljni, a da nas je netko pitao što smo sve učili toga dana u školi, rekli bismo da smo se cijeli dan igrali, dok smo zapravo vježbali brojiti, vježbali „pinceta hvat“ važan za držanje olovke, učili o jeseni (promjenama u prirodi, pticama...), pjevali, izražajno recitirali, razgibavali se, vježbali stajati u vrsti i koloni  i još mnogo, mnogo, mnogo toga...

Tek maleni djelić svega učiteljica je zabilježila fotografijama jer je i sama cijelo vrijeme bila „u akciji“. 


Osnovna škola Bogumila Tonija Samobor