2024-05-03 12:39:23 Erasmus projekt Osnovne škole Bogumila Tonija „Rad s darovitim učenicima - ulaganje u našu budućnost“ Realizirana prva mobilnost - Učiteljice Baus i Sinković na Erasmus+ edukaciji u Italiji
Agencija za mobilnost i programe Europske unije prihvatila je projektni prijedlog Osnovne škole Bogumila Tonija, te je školi odobreno financiranje Erasmus+ projekta. Naziv projekta je: Rad s darovitim učenicima - ulaganje u našu budućnost, a aktivnosti vezano za projekt započele su s početkom ove školske godine. Ovaj projekt usmjeren je na unaprjeđenje kompetencija učitelja i stručnih suradnika škole, osobito u području rada s darovitim učenicima. Voditelj projekta je školska psihologinja Jasmina Vizler Zorko, voditeljica Tima za darovite učenike, a u projektu sudjeluje i 10 učitelja, članova Tima za darovite učenike. Učiteljice Adrijana Baus i Sandra Sinković prve su realizirale mobilnost u sklopu projekta, te su sudjelovale na međunarodnoj edukaciji u Kalabriji, u gradu Soveratu, Italija.
Edukacija pod nazivom "SPECIAL NEEDS STUDENTS / SEN EDUCATION" održana je od 22. do 27. travnja 2024. godine, a naglasak joj je bio na razvoju emocionalnih kompetencija kao ključnih za rad s učenicima s posebnim potrebama, što uključuje i darovite učenike. Na edukaciji su emocionalne kompetencije definirane kao sposobnost prepoznavanja, razumijevanja, upravljanja i korištenja vlastitih emocija, te emocija drugih. Ove su kompetencije ključne za socijalne vještine, dobrobit te akademski i profesionalni uspjeh pojedinca. Zanimljivo je da se emocionalne kompetencije mogu uvježbavati, a tijekom edukacije u Italiji našim su se učiteljicama pokazale različite metode za razvijanje i integraciju ovih važnih vještina. Predavač na edukaciji bio je dr. Giuseppe Perrotti, trener u organizaciji Associazione Jump. Program je bio strukturiran u nekoliko modula koji su uključivali predavanja, praktične aktivnosti i rasprave. Predavanja su bila tematski usredotočena na emocionalne kompetencije u kontekstu rada s učenicima s posebnim potrebama. Praktične aktivnosti uključivale su vježbe prepoznavanja i upravljanja emocijama poput korištenja Plutchikovog kola emocija i kartaških igara za istraživanje različitih emocija. Jedna od ključnih tema bila je primjena meditacije osviještenosti (mindfulness) i metta meditacije za razvoj empatije te vježbe samopromišljanja koje su pomogle sudionicima da integriraju emocionalne kompetencije u svoje osobne prakse. Rasprave su bile usmjerene na izazivanje prethodnih pretpostavki o emocijama i dijeljenje novih perspektiva. Između ostaloga, sudionici su zaključili kako emocije mogu biti moćan pokretač, a ne samo stanje osjećaja. Također, istražena je uloga emocija u procesu donošenja odluka kao nadopuna uobičajenom logičkom razmišljanju. Ovo je edukativno iskustvo bilo izuzetno vrijedno, pritom pruživši trenutke i profesionalnoga i osobnog rasta svim sudionicima. Učiteljice Baus i Sinković vratile su se s novim znanjima i tehnikama koje će primjenjivati u nastavi obogaćujući time i naše nastavne procese. Ovaj projekt će omogućiti školi da unaprijedi svoje programe i prakse u radu s darovitim učenicima kroz međunarodnu suradnju i razmjenu iskustava. |
Osnovna škola Bogumila Tonija Samobor |