2023-07-15 22:37:11 Proveden projekt u suradnji s Društvom za psihološku pomoć i Uredom UNICEF-a za Hrvatsku i uz podršku MZO Naziv: Očuvanje mentalnog zdravlja i pružanje psihosocijalne podrške djeci i skrbnicima iz Ukrajine u Hrvatskoj U školskoj godini 2022./23. Osnovna škola Bogumila Tonija sudjelovala je u projektu pod nazivom: „Očuvanje mentalnog zdravlja i pružanje psihosocijalne podrške djeci i skrbnicima iz Ukrajine u Hrvatskoj“ (Ensuring Mental Health and Psychosocial Support to children and caregivers from Ukraine in Croatia). Projekt provodi Društvo za psihološku pomoć u suradnji s Uredom UNICEF-a za Hrvatsku i uz podršku MZO. Koordinator provedbe projekta na razini škole bila je školska psihologinja. Planirani cilj ovog projekta bilo je jačanje kapaciteta stručnjaka, te podrška djeci i roditeljima izbjeglima iz Ukrajine. Očekivani ishod provedbe grupnih programa za djecu izbjeglice jest pružanje psihosocijalne podrške i lakše nošenje s teškom situacijom, stresom i prilagodbom. Grupni programi psihosocijalne podrške za djecu izbjeglice odvijali su se u odabranim školama kroz ciklus od četiri radionice u trajanju od dva školska sata. Provodili su ih vanjski suradnici, stručnjaci u području mentalnog zdravlja, u prisutnosti ukrajinsko-hrvatskih prevoditelja. Provoditeljica radionica u našoj školi bila je socijalna radnica Tena Bosak, a prevoditeljica Kristina Krupnyk, kojima se zahvaljujemo na toplom radu s učenicima, kao i koordinatoru Društva za psihološku pomoć Ivanu Kulišu. Radionice su se odvijale jednom tjedno u dogovoru s djecom i djelatnicima škole. Teme koje su se s učenicima tijekom provedbe radionica obrađivale su: emocije, prepoznavanje znakova stresa, izolacija i prilagodba, podrška i samopodrška. U školama u kojima su se provodili grupni programi psihosocijalne podrške za djecu izbjeglice realizirana je i edukacija za djelatnike. Edukacije je provedena 31.012023., a predavačica je bila mag. psych Lucija Dominiković. Cilj edukacije za djelatnike bilo je podizanje svijesti u kontekstu specifičnosti rada s učenicima izbjeglim od rata u Ukrajini, integracija novih učenika u već postojeće školsko okruženje i dječji kolektiv, te priprema već postojećih razreda na dolazak i prihvaćanje novog učenika u razred. Nadalje, obradile su se teme prepoznavanja znakova stresa i traume kod djece izbjeglica. Na ovoj kvalitetnoj edukaciji djelatnici škole su dobili znanja i ojačane su im kompetencije za kvalitetan rad i pristup učenicima izbjeglim iz Ukrajine. Zahvaljujemo se svim suradnicima u realizaciji ovog hvalevrijednog projekta. Izvješće sastavila:
|
Osnovna škola Bogumila Tonija Samobor |