2022-12-01 19:12:00 Provedene STEM radionice za darovite učenike petih, šestih i sedmih razreda Suradnja s Udrugom Eduka Škola je ostvarila uspješnu suradnju s Udrugom Eduka iz Klinča sela. U sklopu suradnje, daroviti učenici petih, šestih i sedmih razreda naše škole sudjelovali su u radionicama za darovite učenike iz STEM područja.
Radionice su provodili stručnjaci i znanstvenici, npr. s Instituta Ruđer Bošković i Prirodoslovno matematičkog fakulteta. Sve aktivnosti odvijaju se u sklopu projekta SINEKOLOŠKA STEM EDUKACIJA U KLINČI. Svrha projekta je popularizirati znanost i STEM te potaknuti interes djece, mladih i opće populacije Zagrebačke županije o mogućnostima i primjeni STEM znanja u obrazovanju, svakodnevnom životu i radu s naglaskom na sinekologiju, granu znanosti o ekologiji u kojoj se koriste saznanja iz kemije, fizike i matematike, te brojnih drugih prirodnih znanosti. Kroz radionice je formirano istraživačko ozračje u laboratorijskim uvjetima kao podloga učenja i poučavanja djece. Bit radionica jest poticati autonomiju djece u istraživanju, otkrivanju i rješavanju problema u sva četiri STEM područja. Učenici su se upoznali s prirodoznanstvenim pristupom i planiranjem znanstveno-istraživačkog projekta. Radionicama se razvijaju prirodoslovna pismenost i kreativnost učenika kroz oblikovanje originalnog istraživačkog pitanja i cilja vlastitog biološkog istraživanja, primjenjujući principe prirodoznanstvenog pristupa i svih stečenih STEM kompetencija. Program radionica iz biologije predviđa aktivno uključivanje nadarenih učenika u istraživanje neposredne okoline i živih bića u njoj te upoznavanje s osnovnim elementima znanstvenih terenskih istraživanja. Cilj radionica iz kemije je približiti svakom polazniku fizikalna i kemijska svojstva različitih anorganskih soli u obliku vodenih otopina kao i sve segmente laboratorijskog rada s najnovijom opremom (preuzeto sa stranice Udruge). Skupina darovitih učenika šestih razreda naše škole posjetila je dana 14.11.2022. Eduku, u pratnji učiteljica Mirjane Cvetković-Kižlin i Nataše Kletečki, profesorica kemije i prirode/biologije. Učenici su sudjelovali u radionicama iz kemije iz ciklusa radionica: Okoliš- voda, tlo i zrak. Učenici su samostalno sudjelovali u pokusu Nevidljiva tinta, te su uz pomoć edukatora izvodili pokuse Plava boca i Srebrno zrcalo. Tijekom radionica učenici su se upoznali s radom u laboratoriju. Na početku, učenici se ukratko upoznaju s kemijskim suđem i pravilima i oprezom u eksperimentalnom radu. Učenici uz pomoć i asistenciju demonstratora samostalno sudjeluju u izvođenju pokusa (dodavanje kemikalija, pipetiranje, miješanje...). Promatra se promjena boje otopine ili obojenje plamena, promjena agregacijskih stanja, razvijanje plinova, i sl. Prilikom eksperimenta/radionice, učenici uočavaju i opisuju kemijska i fizikalna svojstva vode, uočavaju topljivost krutih i plinovitih tvari, utjecaj topline na brzinu kemijske reakcije, upoznaju se s pojmovima kiselo/lužnato, redoks reakcijama, kao i kiselo-baznim i redoks indikatorima, uče o građi atoma čija je posljedica različita boja plamena, svojstvima metale i legura, i sl. Daroviti učenici petih razreda posjetili su Eduku dana 21.11.2022. u pratnji učiteljice Marije Kelave, prof. prirode i kemije i psihologinje Jasmine Vizler Zorko. Jedna grupa učenika je sudjelovala u radionici iz meteorologije koja nosi naziv: Uvod u atmosferska i biometrijska mjerenja i opažanja, a kroz radionicu su učili o oblacima, mjerenju naoblake, zatim o mjerenju temperature zraka, tla i vode, te o mjerenju visine i promjera stabla. Učenici su s voditeljem radionice posjetili vrt bioraznolikosti u kojem se nalazi meteorološka stanica. Od voditelja su naučili koji podaci su važni za meteorologe , saznali su mnogo o vrstama oblaka i visinama na kojima se pojavljuje pojedina vrsta oblaka, o vrstama padalina, te o uređajima za mjerenje temperature zraka i temperature tla. Učenici su individualno mjerili temperaturu zraka, temperaturu tla, te su podatke koristili za meteorološku analizu u kojoj su primjenjivali svoja matematička znanja. Također su naučili kako izmjeriti visinu drveća. Druga grupa učenika je sudjelovala u kemijskoj radionici u STEM laboratoriju. Radionica iz kemije nosi naziv: Vatreni pokusi, pri čemu su učenici izrađivali vatrogasni aparat te su učili o gorenju, odnosno kroz pokus su trebali zaključiti kakav je plin CO2, te podržava li gorenje. Za početak su svi učenici dobili zaštitnu opremu za izvođenje pokusa: kutu, rukavice i naočale. Upoznali su laboratorijsko posuđe i pribor kao i načine njihovog korištenja, te su upoznali i osnovne laboratorijske tehnike koje se koriste u kemijskom laboratoriju. Uz nadzor znanstvenika, učenici su izvodili jednostavne kemijske pokuse. Uočavali su i bilježili promjene tijekom izvođenja eksperimenta da bi mogli izvesti i zaključak. Završnim eksperimentom su naučili kako mogu ugasiti požar. Učenici su bili oduševljeni ulogom mladih kemičara istraživača. Daroviti učenici sedmih razreda su u utorak 22.11.2022., u pratnji učiteljice Diane Vlahović, prof. prirode i biologije i knjižničarke Sandre Rimac prisustvovali dvjema radionicama u udruzi Eduka. Kroz radionicu iz kemije „Srebrno zrcalo“ upoznali su se s kemijskim suđem i pravilima i oprezom u eksperimentalnom radu, sudjelovali u izvođenju pokusa (dodavanje kemikalija, pipetiranje, miješanje…), promatrali promjene boje otopine ili obojenje plamena, promjene agregacijskih stanja, razvijanje plinova, i sl. Prilikom eksperimenta/radionice, učenici su se upoznali s pojmovima kiselo/lužnato, redoks reakcijama, kao i kiselo-baznim i redoks indikatorima te svojstvima metale i legura. Radionica iz biologije pod nazivom Dinamična riparijska staništa – izazov za kopnene organizme, formirala je istraživačko ozračje u laboratorijskim uvjetima. Korištenjem suvremenih lupa i mikroskopa učenici su potaknuti na istraživanje otkrivanjem brojnosti i raznovrsnosti organizama koji u uvjetima riparijskih staništa razvijaju brojne prilagodbe na takav, specifičan način života . Nakon radionica svi su učenici izrazili zadovoljstvo sudjelovanjem i provedenim radionicama, te želju za ponovnim dolaskom u Udrugu. Radujemo se daljoj suradnji s Udrugom Eduka! Jasmina Vizler Zorko – voditeljica Programa rada s darovitim učenicima Aktiv prirode, biologije i kemije (Cvetković-Kižlin, Kletečki, Kelava, Vlahović)
|
Osnovna škola Bogumila Tonija Samobor |