Prevencije zaraznih bolesti i važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskog zdravlja bio je glavni poticaj za pokretanje projekta Biosigurnost i biozaštita u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj.
6.listopada 2021
2022-03-22 08:13:00 Projekt biosigurnost i biozaštita Projekt biosigurnost i biozaštita Prevencije zaraznih bolesti i važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskog zdravlja bio je glavni poticaj za pokretanje projekta Biosigurnost i biozaštita u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj. 6.listopada 2021 Osnovna škola Bogumila Tonija sudjeluje u projektu ‘Biosigurnost i biozaštita’ čiji su nositelji Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatski zavod za javno zdravstvo, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac iz Osijeka. Izbijanjem pandemije virusa SARS-CoV-2 uočena je važnost dodatne edukacije učenika, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika o navedenom problemu. Poučavanje i učenje o sadržajima biosigurnosti i biozaštite i usvajanje biosigurnosnih vještina, koje promiče odgojno-obrazovne vrijednosti te usvajanje ishoda kurikuluma međupredmetnih tema svrha su ovoga projekta. Osobit naglasak stavljen je na zdravlje, održivi razvoj, učiti kako učiti, osobni i socijalni razvoj te uporabu IKT-a. Popularizacija znanosti te razvijanje interesa za znanstvena istraživanja osobito u STEM području kroz istraživački i praktični rad učenika ovim projektom će također dobiti svoje mjesto u aktivnostima naše škole. Zainteresirani učenici petih razreda zajedno će s profesoricom biologije Natašom Kletečki i sedmih razreda s profesoricom kemije Mirjanom Cvetković-Kižlin, obrađivati sadržaje te će tako moći svladati planirane ishode koji se nalaze u sklopu Kurikuluma izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita. Učenici će ostvarivati ishode kroz istraživački rad, učenje putem rješavanja problema, praktični rad, unos, obradu i analizu podataka, izradu plakata, prezentacija, sudjelovanje u raspravama, kreativno izražavanje, rješavanje kvizova i sl. Na kraju nastavne godine planirano je natjecanje učenika u stečenom znanju i vještinama te prezentacija rezultata istraživačkih radova, prezentacija i postera. 7 razred U okviru prve cjeline Biosigurnost i biozaštita učenici sedmih razreda su usvojili sve ishode propisane kurikulumom, te pokazali iznimnu kreativnost i osmislili vizir od plastičnog materija dezinficiran s 70% alkoholom koji su sami pripremili. Fran Jaklenec 7.E Patrik Peld 7.E Andrija Župančić 7.D Tijekom provedbe druge cjeline – ZARAZNE BOLESTI I NJIHOVI UZROČNICI, učenici sedmih razreda usvojili su ishode propisane kurikulumom, te aktivno radili i učili. U praktičnom dijelu rada učenici su izradili model korona virusa od stiropora i bakterije i plakat na kojem su usporedili osnovne značajke te sličnosti i razlike u građi i funkciji bakterijske odnosno virusne stanice. U trećoj cjelini – EPIDEMIOLOŠKI LANAC Učenici su usvojili osnovne ishode kurikuluma. Bavili su se epidemiološkim lancem – Vogralikovim lancem i utvrdili kako može doći do infekcije. Tu su pokazali veliku kreativnost i zainteresirano su izradili moguće prikaze Vogralikovog lanca. Valentina 7.d. Isto tako su izradili kviz Marin 7.e https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQka_I70PKJiNNgEc7RJfkQhNUOE9KQlNXSUZQT1FES0lYTjAxMlgyTlgwUy4u Tino i Ivan 7.a https://forms.office.com/r/4miLPJVad8 Lovro i Vito7.b https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkVq2EtyhlVNGvoDtpljkUnxUM09ZMDA5N0JTR1E2UTc2OU9NTjFVTTQ5TS4u
4. cjelina - EMERGENTNE I REEMERGENTNE BOLESTI U HRVATSKOJ I U SVIJETU Učenici su pogledali video na poveznici https://sites.google.com/view/biosigurnost7i8razred/po%C4%8Detna-stranica/emergentne-bolesti Uz pomoć učiteljice učenici su analizirali uzroke emergentnih i re-emergentnih bolesti. Na kraju su s veseljem odigrali Pazzle koju su priredilii učenici iz OŠ fra Kaje Adžiića iz Pleternice. https://im-a-puzzle.com/look_i_m_a_puzzle_8PUqloa7.puzzle https://im-a-puzzle.com/look_i_m_a_puzzle_6ygzOK0t.puzzle Te su provjerili svoje znanje na kvizu. Učenici su proveli istraživanje na temu Najzaraznije bolesti na svijetu-Tuberkuloza na području Samobora i Zagreba u 19 i 20 stoljeću. S posterom su sudjelovali na Županijskom natjecanju iz Biosigurnosti i biozaštite 2021./2022. Članovi tima su Valentina Kletečki 7.d, Teuta Jukić 7.f, FranJaklenec 7.e Poster se nalazi u priloženim dokumentima. Učenici su sa svojim radom od međužupanijskog povjerenstva predloženi na državnu Smotru Biosigurnosti i biozaštite . U provedbi četvrte cjeline učenici su usvojili ishode propisane kurikulumom. Marljivo su proučavali bolesti i usvojili sve osnovne pojmove. 5. cjelina KORONA VIRUSI U 21 STOLJEĆU Kroz nastavne sate učenici su stekli i pokazali znanje o korona virusima. U provedbi pete cjeline učenici su usvojili ishode propisane kurikulumom. Marljivo su radili i spoznali nove sadržaje. Odgovorili su na postavljena pitanja vezana za koronaviruse . Opisivali su načine širenja korona virusa. Načine primjene zaštite od širenja zaraznih bolesti. Opisivali su uzročno – posljedične odnose suvremenog načina života i širenja bolesti. Proučavali smo načine zaštite karantenom kroz povijest. Prezentacija kKARANTENE nalazi se u priloženim dokumentima
Na ovaj smo se način svi zajedno educirali o nastaloj situaciji u našoj zemlji i šire 6. cjelina VELIKE SVJETSKE PANDEMIJE U provedbi pete cjeline učenici su usvojili ishode propisane kurikulumom. Marljivo su radili i spoznali nove sadržaje. Učenici su naveli i opisali velike svjetske pandemije. Opisali su pandemiju kuge i način širenja. Opisali su pandemiju španjolske gripe i uzrok velike smrtnosti. Uspoređivali su karakteristike velikih svjetskih pandemija, njihovu geografsku rasprostranjenost, broj oboljelih i umrlih, te utjecaj na čovječanstvo. Opisali su spomenike vezane uz pandemije
Kugin spomenik u Osijeku Spomenik Robertu Kochu na Brijunima 7. cjelina JEDNO ZDRAVLJE Kroz temu jedno zdravlje učenici su definirali pojam „ Jedno zdravlje“ na lokalnoj, nacionalnoj i globalnoj razini. Nastojali su objasniti važnost pristupa „Jedno zdravlje“ crtajući Vennov diagram Patrik 7.e 8. cjelina - BIOSIGURNOST - MEĐUNARODNE ORGANIZACIJE I HRVATSKA U provedbi posljednje nastavne cjeline učenici su usvojili ishode propisane kurikulumom. Učenici su ovdje naučili: Tko je doktor Andrija Štampar: Što je pojam Jedno zdravlje: Što je i kako je nastala WHO?Ovim su učenici usvojili sve ishode učenja kroz projekt koji je ove školske godine bio uvršten u Godišnji kurikulum Osnovne škole Bogumila Tonija kao projekt na državnoj razini. Voditeljica projekta Biosigurnost i biozaštita za 7 i 8 razrede - Mirjana Cvetković-Kižlin |
Osnovna škola Bogumila Tonija Samobor |