2022-03-22 08:13:00

Projekt biosigurnost i biozaštita

Projekt biosigurnost i biozaštita

Prevencije zaraznih bolesti i važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskog zdravlja bio je glavni poticaj za pokretanje projekta Biosigurnost i biozaštita u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj.

6.listopada 2021

Osnovna škola Bogumila Tonija  sudjeluje u projektu ‘Biosigurnost i biozaštita’ čiji su nositelji Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatski zavod za javno zdravstvo, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac iz Osijeka.

Izbijanjem pandemije virusa SARS-CoV-2 uočena je važnost dodatne edukacije učenika, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika o navedenom problemu. Poučavanje i učenje o sadržajima biosigurnosti i biozaštite i usvajanje biosigurnosnih vještina, koje promiče odgojno-obrazovne vrijednosti te usvajanje ishoda kurikuluma međupredmetnih tema svrha su ovoga projekta. Osobit naglasak stavljen je na zdravlje, održivi razvoj, učiti kako učiti, osobni i socijalni razvoj te uporabu IKT-a. Popularizacija znanosti te razvijanje interesa za znanstvena istraživanja osobito u STEM području kroz istraživački i praktični rad učenika ovim projektom će također dobiti svoje mjesto u aktivnostima naše škole.

Zainteresirani učenici petih razreda zajedno će s profesoricom biologije Natašom Kletečki  i sedmih razreda  s profesoricom kemije Mirjanom Cvetković-Kižlin, obrađivati sadržaje te će tako moći svladati planirane ishode koji se nalaze u sklopu Kurikuluma izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita.

Učenici će ostvarivati ishode kroz istraživački rad, učenje putem rješavanja problema, praktični rad, unos, obradu i analizu podataka, izradu plakata, prezentacija, sudjelovanje u raspravama, kreativno izražavanje, rješavanje kvizova i sl. Na kraju nastavne godine planirano je natjecanje učenika u stečenom znanju i vještinama te prezentacija rezultata istraživačkih radova, prezentacija i postera.

7 razred

U okviru prve cjeline Biosigurnost i biozaštita učenici sedmih razreda su usvojili sve ishode propisane kurikulumom, te pokazali iznimnu kreativnost i osmislili vizir od plastičnog materija dezinficiran s 70% alkoholom koji su sami pripremili.

Fran Jaklenec 7.E

Patrik Peld 7.E

Andrija Župančić 7.D

Tijekom provedbe druge cjeline  – ZARAZNE BOLESTI I NJIHOVI UZROČNICI, učenici sedmih  razreda usvojili su ishode propisane kurikulumom, te aktivno radili i učili. U praktičnom dijelu rada učenici su izradili model korona virusa od stiropora i bakterije

 i plakat na kojem su usporedili osnovne značajke te sličnosti i razlike u građi i funkciji bakterijske odnosno virusne stanice.

U trećoj cjelini – EPIDEMIOLOŠKI LANAC

Učenici su usvojili osnovne ishode kurikuluma. Bavili su se epidemiološkim lancem – Vogralikovim lancem i utvrdili kako može doći do infekcije. Tu su pokazali veliku kreativnost i zainteresirano su izradili moguće prikaze Vogralikovog lanca. 

Valentina 7.d.

Isto tako su izradili kviz

Marin 7.e

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQka_I70PKJiNNgEc7RJfkQhNUOE9KQlNXSUZQT1FES0lYTjAxMlgyTlgwUy4u

Tino i Ivan 7.a https://forms.office.com/r/4miLPJVad8 Lovro  i Vito7.b https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkVq2EtyhlVNGvoDtpljkUnxUM09ZMDA5N0JTR1E2UTc2OU9NTjFVTTQ5TS4u

 

4. cjelina - EMERGENTNE I REEMERGENTNE BOLESTI U HRVATSKOJ I U SVIJETU

Učenici su pogledali video na poveznici

https://sites.google.com/view/biosigurnost7i8razred/po%C4%8Detna-stranica/emergentne-bolesti

Uz pomoć učiteljice učenici su analizirali uzroke emergentnih i re-emergentnih bolesti. Na kraju su s veseljem odigrali Pazzle koju su priredilii učenici iz OŠ fra Kaje Adžiića iz Pleternice.

 https://im-a-puzzle.com/look_i_m_a_puzzle_8PUqloa7.puzzle

https://im-a-puzzle.com/look_i_m_a_puzzle_6ygzOK0t.puzzle

Te su provjerili svoje znanje na kvizu.

Učenici su  proveli istraživanje na temu Najzaraznije bolesti na svijetu-Tuberkuloza na području Samobora i Zagreba u 19 i 20 stoljeću. S posterom su sudjelovali na Županijskom natjecanju iz Biosigurnosti i biozaštite 2021./2022. 

Članovi tima su Valentina Kletečki 7.d, Teuta Jukić 7.f, FranJaklenec 7.e

Poster se nalazi u priloženim dokumentima.

Učenici su sa svojim radom od međužupanijskog povjerenstva predloženi na državnu Smotru Biosigurnosti i biozaštite .  

U provedbi četvrte cjeline učenici su usvojili ishode propisane kurikulumom. Marljivo su proučavali bolesti i usvojili sve osnovne pojmove.

5. cjelina KORONA VIRUSI  U 21 STOLJEĆU

Kroz  nastavne sate učenici su stekli i pokazali znanje o korona virusima. U provedbi pete cjeline učenici su usvojili ishode propisane kurikulumom. Marljivo su radili i spoznali nove sadržaje.

Odgovorili su na postavljena pitanja vezana za koronaviruse .

Opisivali su načine širenja korona virusa. Načine primjene zaštite od širenja zaraznih bolesti. Opisivali su uzročno – posljedične odnose suvremenog načina života i širenja bolesti.

Proučavali smo načine zaštite karantenom kroz povijest. Prezentacija kKARANTENE nalazi se u priloženim dokumentima

 

Na ovaj smo se način svi zajedno educirali o nastaloj situaciji u našoj zemlji i šire

6. cjelina VELIKE SVJETSKE PANDEMIJE

U provedbi pete cjeline učenici su usvojili ishode propisane kurikulumom. Marljivo su radili i spoznali nove sadržaje.

Učenici su naveli i opisali velike svjetske pandemije. Opisali su pandemiju kuge i način širenja. Opisali su pandemiju španjolske gripe i uzrok velike smrtnosti. Uspoređivali su karakteristike velikih svjetskih pandemija, njihovu geografsku rasprostranjenost, broj oboljelih i umrlih, te utjecaj na čovječanstvo.

Opisali su spomenike vezane uz pandemije

  

Kugin spomenik u Osijeku             

Spomenik Robertu Kochu na Brijunima

7. cjelina JEDNO ZDRAVLJE

Kroz temu jedno zdravlje učenici su definirali pojam „ Jedno zdravlje“ na lokalnoj, nacionalnoj i globalnoj razini. Nastojali su objasniti važnost pristupa  „Jedno zdravlje“ crtajući Vennov diagram

Patrik 7.e

8. cjelina - BIOSIGURNOST - MEĐUNARODNE ORGANIZACIJE I HRVATSKA

U provedbi posljednje nastavne cjeline učenici su usvojili ishode propisane kurikulumom.

Učenici su ovdje naučili:

Tko je doktor Andrija Štampar: Što je pojam Jedno zdravlje: Što je i kako je nastala WHO?

Ovim su učenici usvojili sve  ishode učenja kroz  projekt koji je ove školske godine bio uvršten u Godišnji kurikulum Osnovne škole Bogumila Tonija kao projekt na državnoj razini.

Voditeljica  projekta Biosigurnost i biozaštita za 7 i 8 razrede - Mirjana Cvetković-Kižlin


Osnovna škola Bogumila Tonija Samobor