2015-01-20 21:40:14 Savjeti nastavnicima za rad s djecom s disleksijom
Korisno i dobro za dijete bi bilo da sjedi bliže ploči, da učitelj provjeriti je li zapamtilo što ima za domaću zadaću te da pažljivo odredi količinu domaće zadaće i smanji „nepotrebno“ prepisivanje. Važno je što ranije detektirati poteškoće. • ostvariti što bolju suradnju s roditeljima • pokazati razumijevanje za djetetove teškoće • uputiti ga kompetentnom stručnjaku • hrabriti, poticati i hvaliti dijete za svaki uspjeh • isticati njegova dobra postignuća • u radu biti dosljedan • pokušati prilagoditi vrijeme rada djeteta • koristiti se individualizacijom u radu • koristiti načine provjere znanja koje djetetu odgovaraju • češće provjeravati znanje po manjim nastavnim cjelinama • reducirati utjecaj pisanja na učenje ili pokazivanje znanja • prilagoditi zahtjeve za brzinom izvođenja pisanog rada • prilagoditi i modificirati volumen pisanog rada • dopustiti uporabu dogovorenih skraćenica • podijeliti određene zadatke u faze • tražiti kvalitetu iznad kvantitete • razvijati rad u skupini i suradništvo • biti dosljedan u kvalitetnom ispravljanju pogrešaka
Dijete s disleksijom: • umara se puno brže od druge djece • mora upotrijebiti puno više pažnje za praćenje školskog sadržaja • može pročitati neku riječ na nekoliko pogrešnih načina, a da to ne primijeti • može točno pročitati riječ, a da ne razumije što je pročitalo • ima dobre i loše dane • može imati problem s pamćenjem instrukcija u nizu • može se činiti lijeno, a zapravo se teško organizira u izvršavanju svojih školskih obveza • obično ima velike teškoće u učenju stranih jezika • ne može istodobno slušati i pisati • se stalno bori s vremenom • može imati lošu sliku o sebi i kao rezultat toga iskazati blaže oblike poremećaja u ponašanju.
izvor:
|
Osnovna škola Bogumila Tonija Samobor |